وی هتل

چه زمانی باید از چنل منیجر استفاده کنیم؟

فهرست مطالب

 این‌روزها که بیشترین درخواست‌ رزرو اتاق‌های هتل از طریق آژانس‌های مسافرتی آنلاین OTA صورت می‌گیرد، هتل‌ها نیازمند سیستمی جهت مدیریت ظرفیت اتاق‌های هتل می‌باشند و اگر شما هم اتاق‌‌‌‌‌های هتل خود را از طریق کانال‌‌‌‌‌های فروش آنلاین مانند آژانس‌‌‌‌‌های مسافرتی آنلاین (OTA) و وب سایت‌ها به فروش می‌رسانید و نیازمند به روزرسانی مداوم و تنظیم لیست اتاق‌‌‌‌‌هایتان در کانال‌‌‌‌‌های فروش آنلاین هستید پس استفاده از چنل منیجر می‌تواند کار شما را آسان‌تر کند.

چنل منیجر چگونه کار می‌کند؟

چنل منیجر به شبکه‌ای گفته می‌شود که با استفاده از آن می‌توان مدیریت کانال‌های توزیع هتل‌ها را بدون مشکل انجام داد و با کمک این سیستم مشکلات فنی و عملیاتی مشتری‌ها برای رزرو اتاق‌های هتل برطرف می‌شود. وقتی یک‌اتاق درکانال‌‌‌‌‌های فروش آنلاین رزرو می‌شود، چنل ‌منیجر این داده‌ها را به PMS هتل ارسال می‌کند و همچنین موجودی اتاق‌ها را در سراسر کانال‌‌‌‌‌های متصل دیگر به‌روزرسانی می‌کند. زمانی که گزارش‌گیری از عملکرد وب سایت‌‌‌‌های فروش و آژانس‌‌‌‌های مسافرتی آنلاین برایتان دشوار شده‌است و در مدیریت‌مالی هتل‌تان با مشکل مواجه‌اید، چنل‌منیجر به شما در به‌روزرسانی‌‌‌‌‌های خودکار پرداخت‌ها کمک می‌کند، تا مهمانان و رفتار‌‌‌‌های پرداخت آنها را پی‌گیری کنید.

جه زمانی چنل منیجر

با استفاده از چنل منیجر می‌توانید روش‌‌‌‌‌های پرداخت خود را با توجه به مواردی که مهمانان برای استفاده بیشتر انتخاب می‌کنند سفارشی کنید، همچنین می‌توانید بر پرداختی‌‌‌‌های هتل‌تان مدیریت داشته باشید و پیش‌بینی ‌کنید چقدر درآمد دارید و همچنین به راحتی مدیریت توزیع کانال‌‌‌‌های فروش هتل را بر عهده بگیرید. چنل منیجر مشکل تقسیم موجودی اتاق‌ها بین کانال‌‌‌‌‌های فروش آنلاین را هم از میان برداشته‌است هتل‌ها می‌توانند موجودی اتاق‌‌‌‌‌های خود را در همه‌ی وب سایت‌‌‌‌‌های فروش بدون اینکه با خطر اوربوکینگ مواجه شوند  نمایش دهند چرا که فقط اتاق‌‌‌‌‌های قابل رزرو در بستر سایت‌ها نمایش داده می‌شود. هنگامی که درصد اشغال هتل پایین است، برای افزایش جذب مشتری، هتل‌ها نیازمند بازاریابی در سطحی بسیار وسیع هستند که چنل منیجر‌ها این امکان را به هتل‌ها می‌دهند تا بتوانند به راحتی بازاریابی هتل را انجام دهند به این شکل که امکان ایجاد برندینگ را برای هتل‌ها به وجود می‌آورند زیرا با تعداد بیشتری از کانال‌‌‌‌‌های فروش در ارتباط هستند.

اگر هنوز از طریق تلفن، فکس و راه‌‌‌‌‌های سنتی رزرو‌ها را ثبت می‌کنید باید بدانید که صنعت هتلداری به سرعت به سمت مدرنیزه شدن فرآیند‌‌‌‌‌های رزرو پیش می‌رود و همچنین مهمان‌ها هرگز بدون رزرو محل اقامت خود سفرشان را آغاز نمی‌کنند، بنابراین می‌توانید با داشتن یک چنل منیجر از تمام این قابلیت‌‌‌‌‌های رزرو آنلاین استفاده کنید.

امروزه ممکن است افراد در هر‌ساعتی از شبانه روز بخواهند به جدیدترین نرخ ها و ظرفیت اتاق‌ها دسترسی داشته باشند و رزرو خود را ثبت کنند بنابراین اقامتگاه‌ها باید این امکان را برای مسافران فراهم کنند که در هر ساعتی قادر به ثبت رزرو باشند پس اگر هتل شما از آن دسته هتل‌‌‌‌‌هایی است که فقط با حضور کارمندان رزرواسیون امکان رزرو را برای مسافران فراهم می‌کند شما به یک چنل منیجر برای ادامه فرآیند‌‌‌‌های رزرو احتیاج دارید.

استفاده از چنل‌منیجر‌ چه مزیت‌هایی دارد؟

وقتی با یک چنل منیجر کار می‌کنید، به‌روزرسانی‌ها به‌طور خودکار در همه‌ پلت‌فرم‌ها به‌صورت آنی و آنلاین انجام می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد تا در استفاده از زمان و نیروی کار صرفه‌جویی کنید. انجام کار به صورت دستی نه تنها وقت‌گیر است بلکه باعث هدر رفتن پول هم می‌شود. به عنوان یک مدیر کاراهدف شما افزایش رزرو، کمک به مهمانان برای رزرو راحت و حمایت از تیم خود برای رسیدگی موثر به رزروها است.

اگر ساعت ها را صرف به‌روزرسانی اتاق‌‌‌‌های در دسترس به صورت دستی کنید، از هدف اصلی خود که فروش است فاصله می‌گیرید. شاید مهم‌ترین نکته این باشد که این نرم‌افزار به مدیران و کارمندان این امکان را می‌دهد تا تمرکز خود را به سایر شایستگی‌‌‌‌های اصلی مانند فروش، تعامل با مهمان و خدمات در محل جلب کنند. به بیان ساده، چنل منیجر مقدار قابل توجهی در زمان صرفه جویی می‌کندچنل منیجر همچنین به جلوگیری از خطا‌‌‌‌های انسانی کمک می‌کند که در‌‌‌‌ نهایت ممکن است به یک رزرو بیش‌از حد (اوربوکینگ) تبدیل شود.ارتباطات موثر هتل با آژانس‌‌‌‌های مسافرتی و یا آژانس‌‌‌‌های آنلاین می‌تواند بر روی فروش اتاق‌ها تاثیرات مثبت بسیار زیادی داشته باشد، بنابراین سعی بر این است که با کمک چنل منیجر‌ها ارتباطات موثر و چشمگیری بین آژانس‌ها و هتل‌ها صورت گیرد.

سخن آخر

چنل منیجر یک نرم افزار مدیریت کانال فروش هتل است که به بهبود فروش آنلاین هتل کمک می‌کند و رزرو آنلاین اتاق‌هایتان را برایتان فراهم می‌کند و از آن‌جا که در لحظه عمل می‌کند هیچ‌وقت با رزرو شدن بیش از حد اتاق‌های‌تان رو‌به ‎رو نخواهید شد. پس اگر شما هم اتاق‌‌‌‌‌های هتل خود را از طریق آژانس‌‌‌‌‌های مسافرتی آنلاین و وب سایت‌ها به فروش می‌رسانید و نیازمند به روزرسانی مداوم و تنظیم لیست اتاق‌‌‌‌‌هایتان هستید پس بهتر است از یک چنل منیجر استفاده کنید و برای داشتن یک چنل منیجر می‌توانید با گروه پشتیبانی وی‌هتل تماس بگیرید و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید.

وی هتل

وی هتل

مطالب مرتبط

با آخرین بروزرسانی ها در صنعت هتلداری درجریان باشید

وی هتل (Vhotel) چیست؟

وی هتل زیرساختی بومی و به روز! ممکن است تا به امروز با اصطلاح چنل منیجر هتل Hotel channel manager  و همینطور سیستم رزواسیون مرکزی Hotel CRS آشنا … ادامه مطلب