وی هتل

سیستم رزرواسیون مرکزی (CRS)

فهرست مطالب

سیستم رزرواسیون مرکزی (CRS) چیست؟

 در این مقاله ما به جزئیات بیشتری در مورد اینکه CRS چیست؟ برای چه چیزی استفاده می‌شود و چگونه کار می‌کند، می‌پردازیم. درک نحوه عملکرد این سیستم برای بهینه سازی استراتژی توزیع شما و افزایش درآمد موجود در هر اتاق و حذف هامل خطای انسانی از معادله کلیدی است.

سیستم رزرواسیون مرکزی در صنعت هتلداری یک‌ نرم افزار مدیریت رزرو است که به شما این امکان را می‌دهد ظرفیت اتاق‌ها و نرخ‌ها را در زمان واقعی مدیریت کنید تا هتل شما بتواند رزروها و فرآیندهای مرتبط را به شیوه‌ای کارآمدتر مدیریت کند. CRS  یک ابزار کلیدی برای ساده کردن فرآیندهای عملیات اجرایی یک هتل است زیرا CRS اطلاعات سیستم مدیریت دارایی، کانال‌های توزیع مختلف و مراکز تماس را در یک پلتفرم، متصل و متمرکز می‌کند.

سیستم رزرواسیون مرکزی چه کاربردی دارد؟

سیستم رزرواسیون مرکزی کاربردهای زیادی دارد که در ادامه به مهم‌ترین آنها می‌پردازیم.

پی‌گیری رزرو‌ها

یک سیستم رزرو مرکزی به شما امکان می‌دهد رزروها را مدیریت کرده و آنها را در یک سیستم همگام‌سازی کنید، که از رزرو بیش از حد جلوگیری می‌کند. اگر دارای چندین کانال توزیع هستید برای شما مفید خواهد بود. به این ترتیب می‌توانید فرآیند رزرو را ساده کنید و روی کسب بیشترین درآمد از هر اتاق هتل تمرکز کنید.

سهولت در توزیع

با وجود کانال‌های بسیار زیادی که اکنون برای استراتژی توزیع شما در دسترس است، یک سیستم متمرکز می‌تواند این فرآیند را آسان‌تر کند، به علاوه می‌تواند دید شما را در این کانال‌ها با گسترش دامنه پلتفرم‌هایی که می‌توانید در آنها اتاق بفروشید، افزایش دهد. یک CRS نرخ‌ها و در دسترس بودن شما را در همه کانال‌ها به هم متصل می‌کند تا بتوانید با حضور آنلاین و آفلاین بیشتر در معرض دید مهمانان احتمالی قرار بگیرید.

تنظیم نرخ‌ها

مدیران دائما به دنبال به روزرسانی قیمت‌ها بر اساس قیمت بازار هستند و با یک سیستم رزرواسیون مرکزی می‌توان این امر را به راحتی مدیریت کرد. آنها می‌توانند به سرعت قیمت‌هایی را تنظیم کنند که در کانال های توزیع منعکس می‌شود تا از برابری نرخ‌ها اطمینان حاصل شود.

علاوه بر این، هنگام کار با نرخ‌های پویا و چندین نوع اتاق هتل، یک CRS به شما امکان می‌دهد به‌جای به‌روزرسانی قیمت‌ها در مکان‌های مختلف، قیمت‌گذاری را از یک نرم‌افزار مدیریت درآمد به‌طور خودکار انجام دهید.

رزرو چندگانه

از این نوع نرم‌افزار می‌توان برای رسیدگی به تخصیص اتاق و مدیریت رزرو گروهی در مورد عروسی، ضیافت یا سایر رویدادهای شرکتی استفاده کرد. با داشتن توانایی مراقبت از رزرو چند اتاق، می‌توانید از در دسترس بودن آن اطمینان حاصل کرده و آن را به‌روز کنید تا از رزرو مضاعف(یک اتاق در یک بازه زمانی دو بار رزرو شود) اجتناب کنید و فروش اتاق را به حداکثر برسانید.

مدیریت لغو و بازپرداخت

وقتی یک مهمان رزروی انجام می‌دهد و سپس آن را لغو می‌کند، داشتن نرم‌افزاری که به شما کمک کند این اتاق را آزاد کنید و آن را در کانال‌های مختلف توزیع خود دوباره در دسترس قرار دهید بسیار مهم است. بسیاری از این نوع پلتفرم‌ها توانایی رسیدگی به پرداخت‌ها را دارند، بنابراین می‌توانید نه تنها بازپرداخت را خودکار کنید، بلکه می‌توانید در دسترس بودن را در کانال‌های توزیع خود نیز به‌روزرسانی کنید.

logmework135

logmework135

مطالب مرتبط

با آخرین بروزرسانی ها در صنعت هتلداری درجریان باشید

وی هتل (Vhotel) چیست؟

وی هتل زیرساختی بومی و به روز! ممکن است تا به امروز با اصطلاح چنل منیجر هتل Hotel channel manager  و همینطور سیستم رزواسیون مرکزی Hotel CRS آشنا … ادامه مطلب