وی هتل

قوانین کنسلی هتل‌ها

فهرست مطالب

آیا می‌توان در هر زمانی رزرو هتل را کنسل کرد؟

کارمزد کنسلی چیست؟

از چه روش هایی می‌توان رزرو هتل خود را لغو کرد؟

سیاست لغو رزرو هتل می‌تواند به عوامل مختلفی از جمله نرخ رزرو و تاریخ ورود مهمان بستگی داشته باشد. در ادامه به تمام سوالات شما در مورد قوانین کنسلی پاسخ می‌دهیم.

بدیهی است که گاهی اوقات اوضاع طبق برنامه پیش نرود و مجبور به لغو رزرو هتل یا حتی بلیت سفر خود شویم. در این صورت با قوانین متفاوتی رو به رو می‌شویم زیرا هر هتل سیاست کنسلی مخصوص به خود را دارد به این صورت که حتی در برخی هتل‌ها تغییر تاریخ رزرو هم به معنای کنسلی است و باید جریمه پرداخت شود.

همان طور که گفتیم قوانین واحدی در رابطه با کنسلی وجود ندارد و قوانین هر هتل با هتل دیگر متفاوت است و این تفاوت با توجه به نوع هتل و ستاره‌های آن، نوع اتاق و بازه‌ی زمانی سفر به وجود می‌آید. به طور مثال معمولا در زمان پیک سفرها شرایط کاملا متفاوت است و امکان کنسلی وجود ندارد یا در صورت لغو رزرو یک روز قبل، صد در صد مبلغ شب اول از مهمان دریافت می‌شود.

 کارمزد کنسلی مبلغی است که مهمان بابت لغو رزرو به هتل یا آژانس پرداخت می‌کند. به عنوان مثال وقتی مهمان ۵ شب را رزرو می‌کند و مبلغ را پرداخت می‌کند، در صورت لغو، هزینه‌ی یک شب از او گرفته می‌شود و بقیه ی پول استرداد می‌شود.

روش‌های لغو هتل هم متفاوت است، اگر تلفنی هتل را رزرو کرده‌اید می‌توانید تماس گرفته و رزرو خود را لغو کنید. راه دیگر، لغو آنلاین است که از طریق سایتی که رزرو کرده‌اید، کنسل می‌کنید. یکی از مواردی که در آن به هیچ وجه امکان کنسلی وجود ندارد، اتاق گارانتی شده است. این اتاق‌ها مخصوصا در ایامی مانند نوروز از طرف آژانس‌های مسافرتی پیش خرید می‌شوند. نکته‌ی مهم این است که قیمت‌گذاری روی این اتاق‌ها نه به عهده‌ی هتل بلکه به عهده‌ی آژانس است وعملا امکان کنسلی وجود ندارد چون کنسلی برابر است با ضرر صد در صدی آژانس‌ها.

سیاست لغو تا تاریخ معین

مورد بعدی، سیاست لغو رزرو تا یک تاریخ معین است به این معنا که تا یک تاریخ مشخص امکان کنسلی بدون جریمه وجود دارد اما با گذر از این تاریخ، سه شیوه‌ی دریافت جریمه و کارمزد کنسلی وجود دارد:

  1. دریافت مبلغی به عنوان جریمه
  2. دریافت کل مبلغ رزرو
  3. دریافت جریمه معادل قیمت یک شب اتاق

سیاست لغو استاندارد

برای رزرو‌های انفرادی کمتر از ۵ اتاق و رزروهایی که به صورت گروهی در نظر گرفته نمی‌شوند، در صورت کنسلی تا ۴۸ ساعت قبل از ورود هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود. در صورت کنسلی کمتر از ۴۸ ساعت قبل از ورود، یا در صورت عدم حضور ۱۰۰٪ هزینه شب اول کسر می‌شود.

کنسلی رزروهای گروهی شامل قوانین خاصی می‌شود، که اغلب صد درصد شب اول به عنوان جریمه‌ی کنسلی از مهمانان دریافت می شود.

سخن آخر

 کنسلی یکی از بخش‌های جدانشدنی صنعت هتلداری به شمار می‌آید. پس برای اطلاع از قوانین کنسلی و داشتن آمادگی، بهتر است قبل از رزرو هتل قوانین و شرایط آن را مطالعه کرده و بعد اقدام به رزرو کنید تا در صورت کنسل شدن کمترین ضرر را متحمل شوید و در صورت امکان سراغ سایت‌های رزرو بدون کارمزد کنسلی بروید.

logmework135

logmework135

مطالب مرتبط

با آخرین بروزرسانی ها در صنعت هتلداری درجریان باشید

وی هتل (Vhotel) چیست؟

وی هتل زیرساختی بومی و به روز! ممکن است تا به امروز با اصطلاح چنل منیجر هتل Hotel channel manager  و همینطور سیستم رزواسیون مرکزی Hotel CRS آشنا … ادامه مطلب