وی هتل

۵ مزیت چنل منیجر هتل

فهرست مطالب

مزایای نرم‌افزار هتل چنل منیجر (Hotel Channel Manager) چیست؟

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی در صنعت گردشگری و حذف روش‌های سنتی در بخش رزرواسیون هتل‌ها و استفاده از سیستم‌های رزرواسیون مرکزی و چنل‌منیجرها در هتل‌ها بهتر است با مزایای استفاده از این سیستم‌ها آشنا شویم.

در این مقاله با ۵ مزیت مهم به کار بردن سیستم چنل منیجر در اقامتگاه ها آشنا خواهیم شد.

1. کاهش ریسک رزرو بیشتر از موجودی به واسطه چنل منیجر

یکی از دلایلی که نمی‌توان در استفاده از نرم‌افزار هتل چنل منیجر از آن چشم‌پوشی کرد کاهش ریسک رزرو بیشتر از موجودی، برای هتل است. امری که در صنعت هتلداری برای سه طرف ذینفع یک رزرو اینترنتی یعنی هتل، سایت رزرو اینترتی و در نهایت مشتری امری بسیار مهم و ضروری است. و رضایت مشتریان در گرو این موضوع می باشد. این کاهش توسط دسترسی متحدالمرکز به نتایج فروش در تمام کانال‌های آنلاین فروش و زمان پاسخ‌گویی به آن‌ها انجام می‌شود.

حال بیایید این فرآیند را با هم مرور ‌کنیم.

پیشنهادهای فروش شما و موجودی اتاق‌هایتان بین کانال‌های موجود آنلاین توزیع می‌شود. در این صورت شما می توانید در تمام کانال‌های فروش آنلاین و OTAهای معتبر حضور داشته باشید، رزرو از طریق هر کانالی که به سمت شما بیاید از یک مخزن و راه ارتباطی مدیریت می‌شود. در نتیجه شما می‌توانید قیمت و موجودی را در هر کانال مشخص کنید. بنابراین هتل چنل منیجر به محض رزرو شدن اتاق در تمام OTAها موجودی شما را اصلاح و آپدیت می کند. در نهایت نیز یه هیچ وجه رزروی بالاتر از ظرفیت های اتاق شما انجام نخواهد شد.

2. فرصت‌های فراتر از حد معمول در بستر چنل منیجر

حالاکه موجودی و پیشنهاد‌های فروش در کانال‌ها و OTAهای مختلف توزیع شد، نیاز به فضا و نرم‌افزاری دارید که تمام اطلاعات موجودی و قیمت‌ها را به صورت یک‌پارچه و سریع نشان دهد. فرض کنید شما وارد بازار فروش شده و نیاز به اطلاعات کامل و دقیقی از دیگر رقیبان خود دارید. به عبارت دیگر شما باید نسبت به تغییرات بازار سریع عکس‌العمل نشان داده و تغییراتی را در استراتژی خود انجام دهید.

3. برند شما دیده می‌شود

قابلیت مدیریت موثر فروش در کانال‌های مختلف توسط یک نرم‌افزار چنل منیجر به صورت یک‌پارچه به شما اجازه می‌دهد تا هم‌زمان در چند کانال فعالیت داشته باشید. این بدین معنی است که برند شما در کانال‌های بیشتری دیده می‌شوند و آفرهای شما توزیع بهتری دارند. بنابراین با توزیع بهتر و دیده شدن برند در زمان‌هایی که مشتری کم است Low Season، می‌توانید روی پر شدن اتاق‌های هتل شرط ببندید.

4. رضایت بیشتر مشتریان

همانطور که می دانید صنعت هتل‌داری بر پایه‌ی رضایت مشتریان استوار است. اولین برخورد مشتریان هم معمولا با بخش پذیرش است. نرم‌افزاز چنل منیجر کار پذیرش را آسان و سریع می‌کند و تاثیر مهمی بر کار آن‌ها دارد. از طرفی هتل چنل منیجر به PMS هتل وصل می‌شود تا از مشکلات رزرواسیون مانند اشتباه وارد کردن تاریخ یا اتاق جلوگیری کند.

مدیریت بهتر و راحت شدن فرآیند پذیرش باعث می‌شود تا انرژی بیشتری روی خدمات به مهمانان بگذارید. خدمات بهتر باعث رضایت مشتریان می‌شود و یک مشتری راضی، شاید تبدیل به یک مشتری وفادار شود. مشتری ای که دوباره بخواهد هتل شما را برای اقامت انتخاب کند. شاید این مشتری وفادار شما را به دوستان و آشنایانش معرفی کند و مشتری بیشتری را به سوی هتل شما بیاورد. ممکن است یک مشتری وفادار دیگر از طریق رزرواسیون آنلاین اقدام نکند و مستقیم با شما تماس بگیرد!

5. تجزیه و تحلیل پیشرفته اطلاعات

امکان تعدیل پویای سیاست‌های فروش و بازبینی پیشنهادات فعلی یا برنامه ریزی شده، مخصوصا تجزیه و تحلیل فعالیت رقیبان با عملکرد خودتان می‌تواند در فروش تاثیر به سزایی داشته باشد. با تنظیم لیست‌ قیمت‌های متعدد به طور هم‌زمان و ماژول‌های تحلیل گسترده (از جمله گزارش رزروهای پیش‌فروش، فروش در کانال‌ها، قیمت متوسط اتاق‌ها، اتاق‌های فروخته شده و آفرها) و امکان ادغام نرم‌افزار چنل منیجر با PMS هتل، انجام استراتژی‌های در نظر گرفته شده برای فروش بسیار راحت‌تر می‌شود. دقیقا مانند شعار مدیران سرمایه که می‌گویند: “تغییرات باید با حداقل کار باشد.”

توسعه زیرساخت‌های آنلاین رزرواسیون نیاز به نرم‌افزارهای مناسب دارد. نرم‌افزارهایی که برای برآورده کردن نیاز فروش هتل‌ها طراحی شده‌اند تا در جنگ رزرواسیون موثر واقع شوند. در حال حاضر هتل چنل منیجر تاثیرگذارترین نرم‌افزاری‌ست که می‌توانید در این جنگ به آن تکیه کنید. هر چقدر هتل چنل منیجرتان تاثیرگذارتر باشد شما به موفقیت نزدیک‌تر خواهید شد. به همین دلیل شما به یک نرم‌افزار مدیریت کانال فروش هتل نیاز دارید.

اگر از نرم‌افزار چنل منیجر یا مدیریت کانال فروش هتل استفاده نکنید؛ چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر بخش رزرواسیون هتل شما از نرم‌افزار چنل منیجر استفاده نکند کارمندان باید وارد هر کانال شوند و استراتژی‌ها و تغییرات خود را به طور جداگانه در هر کانال اعمال کنند. اما نرم‌افزار هتل منیجر با اطلاعاتی که به شما می‌دهد، امکان دنبال کردن رقبا را در اختیارتان می‌گذارد. این یعنی می‌توانید در بازار رقابت با سرعت تصمیم‌ها و استراتژی‌های خود را اعمال کنید. به روایتی دیگر فقط چند ثانیه زمان می‌برد تا تغییر در بازار رقابتی که در آن هستید در تمام کانال‌ها انجام شود. به همین خاطر می‌توانید فرصت‌های فراتر از معمول و استاندارد برای هتل‌تان به وجود آورید.

logmework135

logmework135

مطالب مرتبط

با آخرین بروزرسانی ها در صنعت هتلداری درجریان باشید

وی هتل (Vhotel) چیست؟

وی هتل زیرساختی بومی و به روز! ممکن است تا به امروز با اصطلاح چنل منیجر هتل Hotel channel manager  و همینطور سیستم رزواسیون مرکزی Hotel CRS آشنا … ادامه مطلب