وی هتل

نکات مهمی که در استفاده از یک چنل منیجر باید به آن توجه کنیم!

فهرست مطالب

چنل منیجر به عنوان ابزاری برای پشتیبانی از کار روزانه یک مدیر هتل ضروری است. با این حال، برای مدیریت مؤثر رزروها و درآمدها، هتل باید چنل منیجری پیدا کند که بتواند در راستای رسیدن به اهداف هتل آن را همراهی کند.در ابتدا باید توجه کنیم سیستمی که از آن استفاده می‌کنیم چه امکانات ویژه و متفاوتی از دیگر سیستم‌های موجود در بازار دارد که می‌تواند مشکلات زمان، هزینه و مدیریت در کسب و کار ما را حل کند . اولین نکته که در استفاده از یک چنل منیجر مناسب باید به آن توجه کرد:

دسترسی به طیف گسترده‌ای از کانال‌های توزیع آنلاین

با پیشرفت صنعت مارکتینگ و بازاریابی و دسترسی آسان‌تر کانال‌های فروش به هتل، هتل‌هایی که خود را محدود به چند ‌آژانس و کانال فروش خاص می‌کنند از بازار فروش گسترده و خودکفایی دور می‌مانند. بدون استفاده از چنل منیجر مدیریت چندین کانال فروش و ارتباط با آژانس‌ها عملا غیرممکن می‌شود. 

در مرحله اول چنل منیجر می‌تواند مشکل مدیریت این کانال‌ها را برای شما حل کند . اما چنل منیجری مناسب‌تر است که طیف گسترده‌تری از لیست این ‌آژانس‌ها را در خود جای دهد و بازاریابی کند. آژانس‌های فعال و آموزش دیده را در سیستم مدیریتی هتل فعال کند و بتواند بستری را فراهم اورد که قدرت مالی و حاشیه فروش هتل را افزایش دهد. این نکته بسیار مهم است که این بستر، یک میز کار دو جانبه است که باید هم از سوی هتل و هم از سوی آژانس مورد تایید و استفاده باشد اگر سیستم مدیریتی و فروش در هتل بستر مناسبی داشته باشند اما در بخش آژانس این بستر با مشکلات سیستمی همراه باشد یا بالعکس عملا خرید و فروش غیرممکن است بنابراین به عنوان یک هتلدار هوشمند در زمان استفاده و انتخاب یک چنل منیجر باید هم به بستر سیستمی هتل و هم آژانس توجه کرد تا به کمترین مشکل در بازاریابی و فروش برخورد کنید.

ادغام با نرم‌افزار مدیریت هتلداری

سرمایه‌گذاری در چنل منیجر همچنین مستلزم ادغام با سیستم رزرواسیون مرکزی است. چنل منیجر برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی باید با نرم‌افزار مدیریت هتلداری و سیستم رزرواسیون مرکزی سازگار باشد. هدف از این ترکیب چیست؟ چنل منیجر تبادل خودکار اطلاعات در مورد رزروهای جدید بین سیستم رزرو هتل و کانال‌های فروش آنلاین را امکان پذیر می‌کند. بهره‌وری عملیاتی در این زمینه بسیار مهم است، زیرا با جلوگیری از رزرو بیش از حد و اوور نشدن اتاق‌ها ، تأثیر زیادی بر درآمد هتل دارد.

فضای زیاد برای اتوماسیون کار

اتوماسیون کار هدف اولیه سرمایه‌گذاری در ابزارهای پیشرفته برای مدیریت کانال‌های فروش هتل است. به‌روزرسانی دستی قیمت‌ها در وب‌سایت‌های شرکا یک کار بسیار پر زحمت است که حداقل چند ساعت از شما زمان می‌گیرد. هرچه کانال‌های توزیع آنلاین بیشتر باشد، زمان بیشتری برای به‌روزرسانی دستی لازم است. تغییر دستی قیمت اتاق‌ها در بسیاری از کانال‌ها شامل خطر خطای انسانی و به‌روزرسانی با تاخیر در همه کانال‌ها است. یک استراتژی قیمت‌گذاری منسجم به مشتریان این احساس اطمینان را می‌دهد که بدون توجه به کانال فروش که استفاده می‌کنند، اتاق‌ها را با بهترین شرایط ممکن رزرو خواهند کرد. مدیر کانال امکان حذف این مشکل و مدیریت در دسترس بودن اتاق و خط مشی قیمت‌گذاری را در زمان حال از طریق همه کانال‌ها از یک کنسول مدیر فراهم می‌کند. مدیریت خودکار قیمت روش دیگری برای خودکارسازی عملیات است که توسط برخی از ابزارهای Channel Manager ارائه می‌شود. نکته دیگری که قابل ذکر است، امکان پیروی از سیاست قیمت‌گذاری منعطف و همگام‌سازی پیشنهادات تبلیغاتی است که به مدیریت موثر و کارآمد درآمدهای هتل تبدیل می‌شود.

تجزیه و تحلیل پیشرفته

بی شک باید از سیستمی استفاده کرد که در آن بتوان به اطلاعات جامع هتل اعم از امور مالی، اطلاعات مشتریان و عملکرد فروش دسترسی پیدا کرد.سیستم چنل منیجر باید قابلیت گزارش‌گیری و تحلیل پیشرفته عملکرد هتل را دارا باشد تا مدیر بتواند به راحتی مدیریت مالی و بازاریابی مجموعه را به دست بگیرد.

در نهایت باید به این نکته توجه داشته باشید که یک سیستم چنل منیجر ساده و قابل یادگیری برای کارکنان هتل خود انتخاب کنید تا سریع‌تر بتوانید به نتایج دلخواهتان در بازار برسید و در هزینه‌های هتل و زمان کارمندان رزرواسیون هتل‌تان صرفه‌جویی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چنل‌منیجر می‌توانید با پشتیبان‌های وی‌هتل تماس حاصل فرمایید و سپس تصمیم نهایی خود را بگیرید.

logmework135

logmework135

مطالب مرتبط

با آخرین بروزرسانی ها در صنعت هتلداری درجریان باشید

وی هتل (Vhotel) چیست؟

وی هتل زیرساختی بومی و به روز! ممکن است تا به امروز با اصطلاح چنل منیجر هتل Hotel channel manager  و همینطور سیستم رزواسیون مرکزی Hotel CRS آشنا … ادامه مطلب