وی هتل

چنل منیجر؛ کار آسان‌تر درآمد بیشتر

فهرست مطالب

یکی از تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته‌ای که به کمک هتل و آژانس‌ها امده چنل منیجر است این پلتفرم با نحوه کارکرد اسان و سریع خود گامی مثبت در صنعت هتلداری محسوب می‌شود.

چنل منیجر

چنل منیجرسیستمی که به مدیران هتل این امکان را می‌دهد که اتاق‌های خود را در آژانس‌های مسافرتی آنلاین (OTA) و آژانس‌های مسافرتی آفلاین، مستقیم و بدون معطلی به فروش برساند. این بستر برای هتلداران و صاحبان آژانس‌ها بسیار کارامد است و مزیت‌هایی را به دنبال دارد از جمله:

1. حذف کردن مشکل رزرو بیش از حد

بعضی وقت‌ها درزمان‌های شلوغی سال (high season) رزرواسیون با مشکلاتی از قبیل رزرو بیش از حد مواجه می‌شود که یک خطای انسانی به حساب می‌آید، با استفاده از سیستمی یکپارچه مانند چنل منیجر می‌توان از این مشکل جلوگیری کرد.

2. برنامه‌ریزی برای فروش بهتر

به عنوان یک مدیر موفق شما باید به مهمانان برای رزرو راحت‌تر کمک کنید، تیم خود را برای از بین بردن مشکل‌های رزرواسیون حمایت کنید و در نهایت بر فروش بیشتر تمرکز کنید و اگر شما وقت خود را جهت به‌روز‌رسانی سایت به صورت دستی هدر دهید از هدف اصلی خود یعنی فروش دور شده‌اید.

3. جلوگیری از خطاهای انسانی

هنگامی که شما با نرم‌افزار چنل منیجر کار می‌کنید ظرفیت اتاق‌ها، نرخ‌ها و … به صورت خودکار در تمامی پلتفرم‌ها به روزرسانی می‌شود  و دیگر نیازی به فرآیند سنتی و دستی رزرو نیست و از خطاهای انسانی در هنگام رزرو جلوگیری می کند.

4.کاهش هزینه‌ها

از جمله هزینه های جدایی ناپذیر هتل‌ها، هزینه‌ی نیروی انسانی است که channel manager با الکترونیکی کردن بخشی از قسمت رزرواسیون، از استخدام بیش از حد کارمندان در بخش رزرواسیون هتل‌ها جلوگیری می‌شود.

5. تبدیل به یک بستر تجاری قدرتمند

با کمک چنل منیجر به جای استفاده از چند پنل مختلف برای ارتباط با آژانس‌ها از یک پنل استفاده می‌شود که این امر فرصت‌های بیشتری را برای همکاری با تعداد بیشتری آژانس فراهم می‌آورد که افزایش در آمد را به دنبال دارد.

مشکلات آژانس‌ها قبل از چنل منیجر

1. محدودیت در برقراری ارتباط

2. اتلاف وقت برای فرایند رزرو

3. عدم امکان مقایسه اقامتگاه ها

۴. افزایش هزینه بخش رزرواسیون

۵. افزایش خطای انسانی

تنها راهکار برای رهایی از مشکلات ذکر شده استفاده از سیستمی یکپارچه به نام CHANNEL MANAGER است این سیسستم موجب افزایش سرعت رزرو، افزایش سود و درآمد در حداقل زمان ممکن و حفظ منافع آژانس‌های مسافرتی میشود.

اگر یک هتلدار مستقل هستید، می‌توانید بر اساس نوع قیمت‌گذاری بودجه‌ی هرماه خود را تنظیم کنید. مدل قیمت گذاری در چنل منیجرها با یکدیگر متفاوت است به عنوان مثال برخی ممکن است به ازای هر کانال متصل هزینه‌ی جداگانه دریافت کنند و برخی دیگر همانند OTA ها کارمزد دریافت می‌کنند و با توجه به این مطلب بودجه تاثیر زیادی بر تصمیم‌گیری شما دارد.

کلام آخر:

با پیشرفت تکنولوژی، صنعت هتلداری روز به روز در حال توسعه است. روش‌های سنتی و دستی دیگر کارایی چندانی در هتل‌ها و آژانس‌ها ندارند و باید با این تغییرات همسو شد. در حال حاضر، چنل منیجر یکی از بهترین راه‌های بروز ماندن در این صنعت است و وی‌هتل می‌تواند در این مسیر در کنار شما باشد.

logmework135

logmework135

مطالب مرتبط

با آخرین بروزرسانی ها در صنعت هتلداری درجریان باشید

وی هتل (Vhotel) چیست؟

وی هتل زیرساختی بومی و به روز! ممکن است تا به امروز با اصطلاح چنل منیجر هتل Hotel channel manager  و همینطور سیستم رزواسیون مرکزی Hotel CRS آشنا … ادامه مطلب