وی هتل

چگونه از اتلاف وقت کارمندان رزرواسیون جلوگیری کنیم؟

فهرست مطالب

بخش رزرواسیون هتل‌ها مهم‌ترین و پردردسرترین بخش هر هتلی می‌باشد که بروز هرگونه مشکلی در این بخش پیامدهای جبران ناپذیری برای هتل دارد که در ادامه به طور مختصر اشاره می‌کنیم که چگونه چنل منیجر وی‌هتل می‌تواند از بروز همچین مشکلاتی جلوگیری کند. زمانی که موجودی آنلاین شما به سیستم رزرو متصل نیست، رزروهای آنلاین باید به صورت دستی در سیستم شما وارد شوند و سپس در کانال‌های دیگر به روز شوند. هرچه رزروهای بیشتری از طریق این کانال‌ها انجام شود، بار اداری و مشغله‌ی رزرواسیون بیشتر می‌شود و احتمال رزرو بیشتر از ظرفیت افزایش میابد.

عدم استفاده از چنل منیجر چه پیامدهایی دارد؟

بدون سیستم یکپارچه‌ای که رزروها و تراکنش‌ها را به صورت آنی ردیابی می‌کند، هتلداران در معرض طیف وسیعی از مشکلات و دردسرهای پرهزینه هستند؛ از جمله خطاهای صورت حساب و استرداد هزینه، رزرو مضاعف، رزرو بیش از ظرفیت overbooking و محدود بودن زمان رزرو به ساعت‌های کاری که این امر موجب می‌شود مهمان وآژانس‌های هواپیمایی در ساعت‌های پایانی روز قادر به رزرو نباشند.

ناکارآمدی ناشی از سیستم‌های قطع‌شده یک اثر دومینویی دارد: چنانچه روند دریافت رزرو و ارائه خدمات به مهمان آهسته و به کندی صورت گیرد و منجر به خطاهایی شود، مهمان و مشتریان هتل از جمله آژانس‌های آنلاین و آفلاین ناراضی می‌شوند و در نتیجه، این نارضایتی مهمانان منجر به بازپرداخت بیشتر، کنسلی رزروها و رزرو کمتر (از دست رفتن درآمد) می‌شوند. مهمان‌های ناراضی ممکن است در مورد هزینه‌ها اعتراض کنند یا نظرات منفی را به صورت آنلاین بگذارند و هرگز دوباره به هتل برنمی‌گردند.

جمع‌آوری دستی داده‌ها از سیستم‌های جداگانه، دستکاری صفحات گسترده و وارد کردن اعداد در ماشین‌حساب باعث اتلاف وقت شده و درصد خطاهای انسانی را نیز بالا می‌برد. رزرواسیون هتل در حالت آفلاین مجبور است وقت زیادی را برای جمع آوری و به روزرسانی اطلاعاتی از جمله ظرفیت اتاق‌ها، نرخ‌گذاری و… تلف کند که می‌تواند آن را بهینه‌تر و درجهت دستیابی به اهداف بازاریابی هتل صرف کند. همچنین استفاده از روش آفلاین دقیق‌ترین راه برای انجام رزرو نیست. حسابرسی‌های روزانه که عموما در هتل‌های بزرگ بعد از ساعت12 شب انجام می‌شود و همچنین برآورد فصل‌های مالیات نباید رزرواسیون و حسابدار هتل را دچار چالش و مشکلات کند. بدون دسترسی فوری به اعداد و ارقام مهم، هتل‌داران نمی‌توانند در هر لحظه تصویری واضح از عملکرد کسب و کار خود در اختیار داشته و تصمیمات آگاهانه و به موقع که نتیجه بسیار مهمی را در پی خواهد داشت اتخاذ نمایند. از جمله تعیین نرخهای مناسب، راه های مناسب سرمایه گذاری و به دست آوردن درآمد بیشتر. نرم‌افزار مدیریت خودکار هتل، تمام داده‌های مورد نیاز شما گرد هم می‌آورد و به هتل‌داران اجازه می‌دهد تا عملیات روزانه را ساده‌تر کنند، تجربه مهمان را بهبود بخشند و درآمد بیشتری کسب کنند.

راه حل چیست؟!

چنل منیجر به عنوان میز کار واحد، یک سیستم یکپارچه عملیات روزانه را همگام می‌کند تا شما مجبور نباشید پنل و دسترسی‌های مختلف را بررسی کنید تا در جریان رزروها قرار بگیرید، ظرفیت هتل شما به‌روز است و حسابدار هتل نیز مستقیم به پرداختی و موارد مالی از جمله: برآوردهای مالیاتی دسترسی دارد. با سیستمی که تمام تراکنش‌ها و اقدامات را در آن واحد ردیابی می‌کند، تمام اطلاعاتی که نیاز دارید دقیقاً در دسترس شماست.

رزروهای آنلاین (اعم از رزروهای مستقیم و شخص ثالث از طریق آژانس‌ها) به طور خودکار در سیستم رزرو شما به روز می‌شوند و نیاز به انجام دوبار رزرو را از بین می‌برد.  هر چه تعداد مهمانان بیشتری به صورت آنلاین رزرو کنند، رزروهای تلفنی و یا از طریق فکس کمتر می‌شود و این امر بهروری بیشتر رزرواسیون و جلوگیری از اتلاف وقت را به همراه دارد. هتل‌داران می‌توانند با اعمال لغو فوری که در تمام کانال‌های یکپارچه (از جمله موتور رزرو وب‌سایت شما و شرکای OTA منعکس می‌شوند، سریع‌تر با تغییرات تقاضا سازگار شوند تا رزرو را به حداکثر برسانند. ویژگی‌های حسابداری و گزارش‌دهی یکپارچه نه تنها دقت را بهبود می‌بخشد و اشتباهات پرهزینه را کاهش می‌دهد، بلکه به شما دید واضحی از کسب‌وکارتان می‌دهد تا همیشه سودآورترین حرکت‌ها را ببینید.

سخن آخر

نرم‌افزار مدیریت خودکار هتل، تمام داده‌های مورد نیاز شما را گرد هم می‌آورد و به هتل‌داران اجازه می‌دهد تا عملیات روزانه را ساده‌تر کنند، تجربه مهمان را بهبود بخشند و درآمد بیشتری کسب کنند. افزودن یک موتور رزرو آنلاین یکپارچه به وب‌سایت این امکان را به شما می‌دهد که رزروهای مستقیم را (با کمترین میزان کمیسیون) 24 ساعته دریافت کنید و اتکا به کانال‌های رزرو آژانسها، OTAها و گارانتی کنندگان را به حداقل برسانید که در نتیجه  افزایش باعث سود شما را به همراه دارد.

شما هم اگر می‌خواهید از این پس از اتلاف وقت و هزینه‌های بخش رزرواسیون هتل‌تان جلوگیری کنید می‌توانید با وی‌هتل در تماس باشید و در مورد چنل منیجر و سیستم رزرواسیون مرکزی اطلاعات بیشتری کسب کنید همچنین می‌توانید به بخش وبلاگ سایت مراجعه کرده و در مورد این دو سیستم مطالعه بفرمایید.

logmework135

logmework135

مطالب مرتبط

با آخرین بروزرسانی ها در صنعت هتلداری درجریان باشید

وی هتل (Vhotel) چیست؟

وی هتل زیرساختی بومی و به روز! ممکن است تا به امروز با اصطلاح چنل منیجر هتل Hotel channel manager  و همینطور سیستم رزواسیون مرکزی Hotel CRS آشنا … ادامه مطلب